{{ (unreadNum > 99)? '+99' : unreadNum }}
اعلان ها
اعلان جدیدی وجود ندارد!
{{ number }}

پربازدیدها: #{{ tag.title }}

همکاری فرهنگستان زبان با آموزش و پرورش برای ویرایش کتب درسی

ثبت شده در: 1394/01/16 مشاهده: 49     دسته بندی: اخبار آموزش و پرورش

به گزارش تیم رصد گاما به نقل از خبرگزاری تسنیم: معاون گروه آموزش زبان فارسی فرهنگستان زبان و ادب فارسی با اشاره به برنامه‌های جدید این گروه از ویرایش کتب درسی سطوح مختلف تحصیلی با همکاری فرهنگستان زبان و ادب فارسی و وزارت آموزش و پرورش خبر داد.

 

 مریم دانشگر، معاون گروه آموزش زبان فارسی فرهنگستان زبان و ادب فارسی، با اشاره به برنامه‌های این گروه در سال جدید گفت: گروه آموزش زبان فارسی در سال گذشته اقدام به بررسی 140 کتاب درسی در مقاطع مختلف تحصیلی کرد. در این بررسی رسم‌الخط منابع مورد بررسی قرار گرفت. پس از اتمام، گزارش کامل این پژوهش به وزارت آموزش و پرورش ارسال شد.

وی افزود: وزارت آموزش و پرورش در ادامه بررسی منابع درسی، در نظر دارد تا به بررسی ویرایشی منابع در سطوح مختلف تحصیلی نیز بپردازد. به همین منظور به فرهنگستان زبان و ادب فارسی نیز پیشنهاد همکاری ارائه شد. گروه آموزش زبان فارسی فرهنگستان به منظور انجام اقدام مؤثر، به ارائه پیشنهاداتی به این گروه پرداخت.

دانشگر یادآور شد: گروه ویرایش در آموزش و پرورش نیز با بازبینی در روش کار، به نظر می‌رسد در نظر دارد تا با برنامه روشن‌تری اقدام کند. امیدواریم با انجام این‌گونه اقدامات، منابع درسی به شکلب مطلوب‌تری منتشر شود و در اختیار دانش‌آموزان قرار گیرد.

وی در پایان از انجام پژوهش‌هایی با محوریت «مهارت نوشتن و انشا» و «بررسی چهار مهارت زبانی دانش‌آموختگان نظام متوسطه کشور» از سوی این گروه خبر داد.